le forum

rock en tout genre, S-F, actus

AccueilAccueil  FAQFAQ  RechercherRechercher  S'enregistrerS'enregistrer  MembresMembres  GroupesGroupes  ConnexionConnexion  

Partagez | 

GLYDER

Voir le sujet précédent Voir le sujet suivant Aller en bas 
Aller à la page : Précédent  1, 2, 3, 4  Suivant
AuteurMessage
pch29
bad reputation
bad reputation

MessageSujet: Re: GLYDER   Dim 16 Déc - 16:13

thierry a écrit:
bon, assez déçu de l'ensemble ... pas vraiment surprenant à la vue du premier ... je n'ai pas regardé le dvd mais là n'est pas le plus important ... pour le reste ... vraiment ... bof bof bof ...
a+
Malheureusement, je partage l'avis de Thierry.
Les deux premiers morceaux sont excellents, les deux suivants vraiment pas terribles, le cinquième une ballade "scorpionnesque", et la suite est .. quelquonque.
A noter dans le livret le Special thanks to Philomena Lynott (entre autres).

J'attends maintenant le second album de THE ANSWER (j'avais d'ailleurs préféré le premier ANSWER au premier GLYDER).

Christian breton
Revenir en haut Aller en bas
ROMEO
bad reputation
bad reputation

MessageSujet: Re: GLYDER   Lun 17 Déc - 12:38

pch29 a écrit:
le cinquième une ballade "scorpionnesque", et la suite est .. quelquonque.

C'est clair que ça doit pas être top top... Rolling Eyes
ronniebzh29
jailbreak
jailbreak

MessageSujet: Re: GLYDER   Mar 18 Déc - 0:05

J'ai pourtant bien envie de poser une oreille sur ce disque. Mais ce sera pas avant l'année prochaine(€€€€).
Il est dans les albums du mois du magasine Rock hard.
Voir le profil de l'utilisateur http://michel-vaillant.forumperso.com/
Mark
bad reputation
bad reputation

MessageSujet: Re: GLYDER   Mar 18 Déc - 0:29

En écoute à la fnac........16E97........3 paquets clopes....... Wink Le SEULE groupe à ce jour à revendiquer leurs influences LIZZY......c'est bien beau de se foutre de la star ac dans d'autres topics, mais en attentant, vous n'achetez pas Glyder.......ca doit etre un truc bien francais...... Cool
ROMEO
bad reputation
bad reputation

MessageSujet: Re: GLYDER   Mar 18 Déc - 10:48

C'est un provocation, les gars, ne répondez pas ! bounce
GUILLAUME
jailbreak
jailbreak

MessageSujet: Re: GLYDER   Mar 18 Déc - 17:44

EUH MOI, je fais les deux, foutage de gueulle et achat......
ROMEO
bad reputation
bad reputation

MessageSujet: Re: GLYDER   Mar 18 Déc - 17:58

Je croyais que tu faisais les 2 : tu regardes la Star' Ac' et t'achète leur compil'... lol!
Mark
bad reputation
bad reputation

MessageSujet: Re: GLYDER   Mar 18 Déc - 18:25

GUILLAUME a écrit:
EUH MOI, je fais les deux, foutage de gueulle et achat......

à boire à deux
Elric des Dragons
fighting
fighting

MessageSujet: Re: GLYDER   Mar 18 Déc - 18:37

Mark a écrit:
En écoute à la fnac........16E97........3 paquets clopes....... Wink Le SEULE groupe à ce jour à revendiquer leurs influences LIZZY......c'est bien beau de se foutre de la star ac dans d'autres topics, mais en attentant, vous n'achetez pas Glyder.......ca doit etre un truc bien francais...... Cool

Le français, il achète plus, il télécharge maintenant. affraid Un musicien suédois m'a dit que le marché français est devenu une catastrophe depuis deux trois ans... pale
Voir le profil de l'utilisateur http://metalfury.hebergement-perso.com
GUILLAUME
jailbreak
jailbreak

MessageSujet: Re: GLYDER   Mar 18 Déc - 18:47

j'ai fait pire, quand mes gamins étaient momes, je suis allé voir un concert (la honte de ma vie), depuis heureusement, mes enfants écoutent autre chose que cette merde, ouf.....
pch29
bad reputation
bad reputation

MessageSujet: Re: GLYDER   Mar 18 Déc - 23:58

ronniebzh29 a écrit:
J'ai pourtant bien envie de poser une oreille sur ce disque. Mais ce sera pas avant l'année prochaine(€€€€).
Il est dans les albums du mois du magasine Rock hard.

J'ai lu cette chonique dithyrambique de BENJI.
J'ai réécouté le premier album hier, et je maintiens que je le préfère largement au second. Mais bon les gouts et les couleurs ...
Aussi faites-vous un avis vous même, mais en achetant l'album...
ronniebzh29
jailbreak
jailbreak

MessageSujet: Re: GLYDER   Mer 19 Déc - 0:20

C'est bien ce que je compte faire Wink
Voir le profil de l'utilisateur http://michel-vaillant.forumperso.com/
Mark
bad reputation
bad reputation

MessageSujet: Re: GLYDER   Mer 19 Déc - 0:54

Merci Christian, je confirmes de nouveau, faites des économies, mais ACHETEZ l'album.
ROMEO
bad reputation
bad reputation

MessageSujet: Re: GLYDER   Mer 19 Déc - 11:47

Promis, je vais le faire !
GUILLAUME
jailbreak
jailbreak

MessageSujet: Re: GLYDER   Ven 22 Fév - 16:26

chronique du dernier glyder dans l'excellent magazine XROADS (EX CROSSROADS) de ce mois.
acidmule
nightlife
nightlife

MessageSujet: Re: GLYDER   Ven 22 Fév - 17:47

GUILLAUME a écrit:
chronique du dernier glyder dans l'excellent magazine XROADS (EX CROSSROADS) de ce mois.
Excellent magazine,excellente chronique et glyder a sorti un trés bon album.C'a sent bon les seventies,le son est terrible.J'aime beaucoup.
florian
bad reputation
bad reputation

MessageSujet: Re: GLYDER   Sam 23 Fév - 21:06

D'ailleurs j'ai vu qu'ils ont sortit un autre album Black Tide Silver Path
marcel h
nightlife
nightlife

MessageSujet: chronique cd   Dim 2 Mar - 16:17

Hello,Sur un site www.rocktimes.de j'ai lu une chronique sur un cd de glyder: www.rocktimes.de/g/glyder/playground_for_life.html
marcel h
nightlife
nightlife

MessageSujet: Re: GLYDER   Dim 2 Mar - 16:22

EXCUSE je me suis gourré / http://www.rocktimes.de/gesamt/g/glyder/playground_for_life.html
marcel h
nightlife
nightlife

MessageSujet: Re: GLYDER   Dim 2 Mar - 16:29

ET aussi http://www.rocktimes.de/gesamt/g/glyder/same.html et http://www.rocktimes.de/gesamt/g/glyder/glyder.html et d'autres liens à la fin de la chronique a+
florian
bad reputation
bad reputation

MessageSujet: Re: GLYDER   Sam 26 Juil - 16:02

Glyder sera en concert à Raismes le 14 septembre prochain dans le cadre du Raismesfest 2008 :

Pleins d'autres bons concerts s'y dérouleront (Saxon, Uli John Roth...)

Phil
Admin

MessageSujet: Re: GLYDER   Dim 27 Juil - 9:23

Y a aussi Y&T . cheers cheers cheers
Voir le profil de l'utilisateur http://black-sabbath.board-realtors.com/index.htm
florian
bad reputation
bad reputation

MessageSujet: Re: GLYDER   Ven 1 Aoû - 18:57

Glyder a sortit un nouvel EP, Weather the Storm, en vente sur leur site.

http://www.glydermusic.com/buy.htm

Citation :
"Weather the Storm" EP - The whole story!

Hi All,

It's been a busy week getting everything ready for the new EP weather the storm. We are delighted with the way it turned out. The EP is five tracks that had no real home so we decided to put them in their place!! We also decided that with some hectic touring coming up we it would be nice to have something new for our supporters to have. Also the shelf life of an album these days has seriously diminished with all the illegal downloading and people soon forget about you unless you keep in the spotlight. It was recorded in Orion studios in The Glenn of Imall not too far from our home here in Ballyknockan deep in the heart of the Wicklow mountains. It was engineered by Kevin Sheahan the studio owner and was recorded in four days. Peter Brander from mediasound in Denmark mixed it and he did a wonderful job. Peter is a guitarist and singer himself and has worked with many top Danish acts. We recorded our live album in his studio adjacent to Amager Bio venue in Copenhagen earlier this year. We hope to mix and release it next year sometime. If you listen to the preview that's uploaded here you can here the keyboards are very strong. John "fist" Mulrooney provided them and does and amazing solo on the title track. John has been a session player for many years and even did a gig with U2!, when the got the freedom of the city. He has also worked with many well know Irish bands and musicians and it was a pleasure for us to work with him. John will be joining Glyder for some live dates and I will let you know soon which ones. He will also be working with us on the next album.

Mark Wilkinson is putting the finishing touched to the artwork and I hope to have it all ready for production tomorrow. Mark has been great and has helped us in so many ways over the past year. We discussed the changing faces of the music industry the other day and after the conversation I felt a sense of relief. I feel a new confidence with Glyder. I feel we are entering a new stage of our career. I have always been concerned what the critics think what the audience might think but now I don't see that as the important part of being an artist. The important thing is to be proud of what you have done and achieved and I feel that strongly about this EP. I know some of the tunes are old and one is a cover but there is a raw passion there, a new confidence. We produced this ourselves and I honestly think the production is great especially as it's the first time we have done it alone. Mark says he is blown away by the material and he feels if there was justice we would be getting the recognition. To be honest I'm very happy to be making music touring and developing. I think our time will come and until then im going to try enjoy this trip.

To give some background to the material and Glyder and to fully understand I wrote this following paragraph:

Long before Glyder began we played in a covers outfit. To this day this band continues to play around the bars in Ireland between tours with Glyder. This has helped us finance recording and promoting Glyder and get out touring. It is a very uncertain time in the music industry and the big cash advances of the 70' and 80's are long gone. We have no shame in admitting this is how we survive infact we are very proud of it. It might be unconventional and unfashionable but we never cared for fashion and it has given us the chance to develop together as musicians and explore lots of different styles of music. We love to play rock music in all forms. When we jam we could be belting out Thin Lizzy or Iron Maiden covers and then we might mellow out and play covers by The Band or the Beatles. This EP gives a flavour of what we are all about as the styles of the tunes cover our broader influences. Artistic freedom is important for any band and that is what Glyder is all about. I hope you will enjoy the EP and as always we appreciate your feedback.

The EP will be on presale from www.glydermusic.com next week

"Brewin up a storm" (Wall/Wall)

This song was a hit in 1990 for another Irish band called "The Stunning". It is a great song that we have played as a cover's band for years, around the pubs.

"Love never dies" (Kinane/Mc Evoy)

This is a song that has been around for a while now, but didn't quite fit in with the albums. It was inspired by Bram Stokers Dracula. I collaborated on this with a with our good friend bass player, Jerry McEvoy (no, not Rory's bass player!!!)

"Weather the storm" (Kinane/Cullen)

Demoed for the first album, but not quiet fitting in with the vibe of selected songs by producer Chris Tsangarides, "Weather the storm" has been a drift for a while. The song is simply about us, as a band, and the journey we are on. We all love this track and play it live in a headline set. Who might that ghostly sailor be? A vagabond?

"Fill your head with rock" (Cullen/Kinane/Fisher/Ryan)

The title is the official slogan of "Sweden Rock Festival" and the song was written specifically for a CD to be given out at "Sweden Rock Festival" 2008. 15 bands also recorded a song of the same title.

"Lay Down" (Cullen)

A song Tony wrote after the Rory Gallagher festival in Ballyshannon in 2004. Rory influences are certainly there!
florian
bad reputation
bad reputation

MessageSujet: Re: GLYDER   Dim 2 Nov - 14:18

Le groupe Glyder a reprtit des chansonsde Lizzy lors de leur récent concert.

Fighting My Way Back :
http://fr.youtube.com/watch?v=jVwWjKI5g1M

Black Rose
http://fr.youtube.com/watch?v=zVEInJhRasc
florian
bad reputation
bad reputation

MessageSujet: Re: GLYDER   Dim 22 Mar - 1:38

Le troisième disque du groupe est prévu pour cet été :

Citation :
Hi folks,

The third Glyder album is on the way!!!

We go to the studio the last two weeks in April and hope to have the album out for the summer.

The third Glyder album will be called "Yesterday, Today and Tomorrow"

the tracks at the moment are as follows, titles runnig order etc subject to change,

1. That Line (Modern Rock meets Retro rock)
2. One of us in gonna go down (Most modern sounding Glyder track to date, Drop D tuning, very catchy)
3. Always the Looser (A swinging Shuffle , a little like Bad Company meets Lizzy)
4. Yesterday, Today and Tomorrow ( Sublime and Epic Classic Rock)
5. Knockout (In your face Classic Rock, Lizzy meets AC/DC, sounds like could have been on the debut album)
6. Make a Change (Punchy modern rock with retro Riffage)
7. A lifetime to Kill (Laid back Americana feel, not the usual Glyder sound probably will be acoustic if it makes the album)
8. Innocent Eyes (Catchy modern Rock sound ,still work in progress, Davy's songwriting debut!!)
9. They call me Strong (Swaggering Retro rock , a little the Stones ,Eagles meets Motorhead with Bo Diddley style groove)
10. Dreams (Proggy rocker, work still in progress)
11. Untitled (Led Zepp style Rocker with some great Riffs, work still in progress)
12. The People (Rework of the track from the debut EP, for possible inclusion depending if it fits the feel of the album)
13. Look out Cleveland (Cover of the song by The Band, maybe a bonus track for the US Release)

We will probably record 13 and choose the 10 that fit the best together.
Two of the songs were already recorded in January so we could get a
feel for the studio and the guy we were working with. We will be producing ourselves and after the great response from the EP "weather the storm" we are very confident that it will seriously rock.

We are very creative at the moment, The music is flowing and the inspiration is
there in abundance. We decided to leaving touring on hold until later this year to concentrate on what we believe will be our breakthrough release.

There is a lot of variety in the style of the songs but thats just the way it is with Glyder. We are a band that are very much in touch of the world around us. We never got sucked into the whole rock and roll lifestyle and we remain very much on ground level and in the songs deal with our experiences of our everyday lives in Ireland and also capture the vibes of some of the great places we have been on tour. We has a busy touring schedule last year but we decided to take a break until later 2009 to make this a great album and that we will prove to the world that we are the among the best new songwriters out there. I'm very confident that the songwriting is our best to date. Its an unbeat album and has the same positive energy as the debut.

We will have a world wide release this time so Glyder will be available in the USA for the first time.

More details to follow in the coming weeks,

Keep rockin

Bat

à boire à deux
Contenu sponsorisé

MessageSujet: Re: GLYDER   Aujourd'hui à 16:04

GLYDER
Voir le sujet précédent Voir le sujet suivant Revenir en haut 
Page 3 sur 4Aller à la page : Précédent  1, 2, 3, 4  Suivant