le forum

rock en tout genre, S-F, actus

AccueilAccueil  FAQFAQ  RechercherRechercher  S'enregistrerS'enregistrer  MembresMembres  GroupesGroupes  ConnexionConnexion  

Partagez | 

western front

Voir le sujet précédent Voir le sujet suivant Aller en bas 
AuteurMessage
Invité
Invité

MessageSujet: western front   Ven 23 Mar - 2:32

je viens de "trouver" Wink les demos de Western Front,groupe de S.Gorham juste apres la separation de LIZZY à boire et 21 Guns....c du AOR tendence TOTO Suspect j´ecoute ca et je vs tiens au jus.berlinement votre...... son
Revenir en haut Aller en bas
GUILLAUME
jailbreak
jailbreak

MessageSujet: Re: western front   Ven 13 Avr - 19:03

BONJOUR ALAIN, putain moi qui suis un félé de scott, un peu que cela m'intéresse......ALORS CELA DONNE QUOI?...........................AMITIES
Invité
Invité

MessageSujet: Re: western front   Ven 13 Avr - 23:52

ok pour le "fele" Wink c tres orienter AOR,sans oublier que c des demos,c pas finis Suspect ca resemble a ...TOTO Very Happy mais c pas encore 21GUNs
mais bon c du Gorham,donc c pour les "Feles" de la colek.... Twisted Evil comme moi Twisted Evil ... son

WESTERN FRONT was a band project pieced together by ex-THIN LIZZY guitarist Scott Gorham. Vocalist Tommy La Verdi had previously recorded a 1986 album with A=440 on Casablanca. After leaving THIN LIZZY, Gorham had worked with THE STRAND vocalist Rick 'Moon' Calhoun to assemble WESTERN FRONT. Other musicians involved in the ill-starred, Los Angeles based project were guitarist Marty Walsh, who would later join SUPERTRAMP and then THE KEY, Swedish singer Matti Alfonzetti of JAGGED EDGE and drummer Darrell Verdusco. Gorham's brother in law, SUPERTRAMP drummer Bob C. Benburg, also recorded material with the outfit.

WESTERN FRONT was essentially the prototype for what would become 21 GUNS, a very melodically inclined Hard Rock band with a keen AOR ear. Indeed, bassist Leif Johansen and drummer Mike Sturgis were originally tapped by Gorham to form a revised WESTERN FRONT after meeting the duo during the recording of the 'Phenomena II: Dreamrunner' record. Ex-MEDICINE HEAD vocalist JOHN FIDDLER and WISHBONE ASH guitarist Laurie Wisefield were also briefly involved. WESTERN FRONT eventually broke up in 1989, leading directly to the formation of 21 GUNS and, following a flirtation with ex-AIRRACE singer Keith Murrell, the hiring of Tommy La Verdi to complete the jigsaw.
Contenu sponsorisé

MessageSujet: Re: western front   

western front
Voir le sujet précédent Voir le sujet suivant Revenir en haut 
Page 1 sur 1